10208,76%-1,56
41,79% 0,15
48,73% -0,27
5724,11% -1,68
9886,33% 1,99
2012 yılında projelendirilen ancak çeşitli nedenlerle bugüne kadar hayata geçirilemeyen Güney Marmara Otoyolu Projesi’nde somut adımlar atılmaya başlandı. Yap-işlet-devret modeliyle yürütülen proje kapsamında, Karamürsel Valideköprü Mahallesi mevkiinde sondaj çalışmaları başlatıldı. Projenin resmen başlamasıyla birlikte bölge halkı, trafik yükünün hafiflemesi ve ekonomik hareketliliğin artması yönünde umutlandı.
8,8 Kilometrelik Türkiye'nin en uzun tünellerinden biri haline gelecek
Toplam 86 kilometre uzunluğa sahip olacak otoyolun 65 kilometresi Kocaeli, 21 kilometresi ise Yalova sınırları içinde yer alacak. Otoyol, Kocaeli’nin Karamürsel, Gölcük, Başiskele ve Kartepe ilçelerinin güneyinden geçerek Osmangazi Köprüsü ve İzmir Otoyolu’na bağlanacak. Yeni ulaşım aksı, özellikle D-130 Karayolu üzerindeki trafik yoğunluğunu azaltması açısından büyük önem taşıyor. Kocaeli sınırları içerisinde 8 tünel, 17 alt geçit ve 27 üst geçit inşa edilecek. En dikkat çeken bölüm ise 8,8 kilometre uzunluğu ile Karamürsel Akçat’tan başlayıp Gölcük Sofular'da son bulacak olan tünel olacak. Bu tünel tamamlandığında Türkiye'nin en uzun tünellerinden biri haline gelecek.
İstimlak çalışmaları büyük oranda tamamlandı
Proje kapsamında kamulaştırma (istimlak) çalışmaları da büyük oranda tamamlandı. Samanlı Dağları bölgesinde otoyol güzergâhında yer alan araziler için belirlenen kamulaştırma bedellerinin kısa süre içerisinde hak sahiplerinin hesaplarına yatırılacağı bildirildi. Bu gelişme, yıllardır süren bekleyişin ardından hak sahipleri açısından da rahatlatıcı bir adım oldu.
Ahmet Özüer: “İhale süreci için hazırlıklar tamam”
Kocaeli Büyükşehir ve Kartepe Belediyesi Meclis Üyesi Ahmet Özüer yaptığı açıklamada, “Proje onaylandı, 2026 yılı yatırım programına alındı ve ihaleye çıkmaya hazır hale getirildi. Kamulaştırma bedelleri de çok yakında hak sahiplerine ödenecek,” diyerek sürecin hız kazandığını belirtti.
Ekonomiye ve ulaşıma katkı sağlayacak
Güney Marmara Otoyolu’nun tamamlanmasıyla birlikte bölgedeki ulaşım süresi önemli ölçüde kısalacak, D-130 üzerindeki yoğunluk azalacak. Aynı zamanda bu yeni ulaşım aksı, sanayi ve turizm sektörlerinde de hareketliliğe yol açarak bölge ekonomisine katkı sunacak.